Tuesday 30 September 2014

Menteri KPKT pulak menjawab twitter DAP


Berikut adalah jawapan melalui twritter daripada Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan apabila dituduh sebagai rasis oleh DAP dalam usaha beliau menangani penipuan pemaju perumahan yang menipu pembeli bumiputera. 

Ianya berkaitan surat daripada seorang pemaju perumahan yang menyiasat mengenai harga jualan rumah untuk bumiputera yang tidak mengikut harga sepatutnya. Posting surat berkenaan di sini. 


1) DAP is asking me not to be racist in handling bumiputera house buyers concern on the alleged manipulation by non- bumiputera developers. 

2) I almost fell off my chair when I read the advice "don't be racist" given DAP, the most chauvinist and racist party in the country. 

3) Why is DAP worried about my ministry investigating concerns by bumiputera house buyers? Don't they have the right to be protected too? 

4) Apakah DAP sudah besar kepala tidak mahu mengiktiraf bahawa hak pembeli rumah bumiputera juga perlu dibela? 

5) Bila saya membantu pemaju perumahan yang kebanyakannya bukan bumiputera, kenapa pula DAP tidak pernah kata saya rasis? 

6) Kalau begitu saya juga boleh kata DAP rasis bila perumahan yg dilulus utk dibina di PPinang tidak termampu dibeli oleh org bumiputera. 

7) Apakah DAP tidak rasis bila projek perumahan kos rendah / mampu milik di Penang oleh agensi kjaan pusat tidak diberi kelulusan? 

8) DAP perangai suka label org! Surat yg tersebar itu mengadu secara khusus mengenai nasib bumiputera. DAP rasis ni dah baca surat tu ke? 

Let me be clear. I don't take lectures or advice from chauvinist and racist party like DAP! Period! 

“@ngehkooham: @mpkotabelud Please read Art 153 Fed Constitution in total” @seademon and @LaraBuhsan can enlighten you on 153.
Tegas beliau dalam twitter berkenaan.
Sumber twitter di sini.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...