Sunday 24 August 2014

Siapakah mereka yang menangkapku?


Aku berasa hairan. Sekali aku keluar  ke bandar, 
ada sahaja benda baru aku belajar.
Siapakah mereka yang menangkapku?




“Ok, walaupun aku jenis rare tapi aku femes dah. Orang kenal aku tapir. Maselah sekarang, aku tak kenal siapakah mereka yang menangkap aku ni?” encik Tapir sedang berfikir.

“Poliskah mereka ini? Tenterakah? Anggota RELA? Atau Bomba?” fikiran encik Tapir tertanya-tanya.

Begitulah keadaan encik Tapir yang ditangkap oleh satu pasukan yang dilihatnya penuh misteri. Anggota-anggota yang bertshirt oren dan berseluar biru kelihatan gigih menguruskan encik Tapir. En Tapir tak jahat. Encik Tapir dengan penuh disiplin, patuh mengikut arahan yang diberikan. Dia tak mahu cari pasal.

Siapakah mereka ini? Kenapakah en Tapir ditangkap walaupun dia baik?




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...