Friday 29 August 2014

Laporan - Shopping Mall Berhantu


Bayangkan, inilah satu tempat idaman para pengkaji paranormal. Sebabnya anda tak susah-susah dah nak pergi dalam hutan, belukar, kuburan lama atau rumah banglo kena tinggal. Anda hanya perlu pergi ke shopping mall yang cukup selesa untuk mencari dan menangkap gambar-gambar hantu.



Ceritanya shopping mall berhantu ini telah viral mulanya di kenduri-kenduri diikuti beberapa artikel dari blog serta posting twitter yang tersebar. Kononnya pembinaan shopping mall ini asalnya terbengkalai disebabkan kehadiran beberapa makhluk halus yang menggangu kerja-kerja pembinaan. Ikut cerita yang tersebar dari mulut ke mulut pula, seorang cina pekerja kontraktor telah melihat 10 makhluk halus ini yang menghalang pekerja-pekerja pembinaan.

 
Bahagian shopping mall yang masih 
 lagi dalam kerja-kerja pembinaan. 

Shopping mall ni kalau dari luar nampak lengang. Sebab aku tak dapat parking sebelah luar, so aku pun terpaksa parking kat basement.




Keadaan dalam shopping mall pun agak lengang. Tapi ianya penuhada banyak outlet makanan dan kedai-kedai. Dalamnya agak cantik juga, maklumlah shopping mall baru.



Senanglah kalau pengkaji-pengkaji paranormal nak beli barang-barang keperluan. Giant ada kat sini. Juga nampak agak lengang.

Male toilet ada cermin
Ni lah yang aku nak tengok sangat. Kecoh orang kata toiletnya tak ada cermin. Sebab kalau ada cermin makhluk-makhluk tu suka menjelma kat cermin menjadikan pengunjung-pengunjung takut. Tapi sebab aku lelaki aku masuk tandas lelaki, aku tak boleh masuk tandas perempuan. Dalam tandas lelaki ada cermin. Ari tu, sorang perempuan tu kata kat aku di tandas perempuan tak ada cermin. Mungkin makhluk-makhluk tu hanya menyakat perempuan je kot.

Ok, setakat ni aku mendapati shopping ni agak lengang, tapi bukanlah tak ada pengunjung langsung. Basement tadi agak 80% juga full. Ada juga keluarga yang berkunjung membeli-belah. Samada mereka tak takut hantu ataupun tak kisah pun dengan hantu zaman ni. Shopping mall tak ramai orang pun relax juga kita nak shopping. Senang sikit nak makan tak beratur panjang kat fast-food outlet tu.

Pengkaji-pengkaji paranormal kalau nak menginap, ada hotel bersebelahan. Aku tengok tempat macam ni lagi best daripada duduk dalam banglo tinggal sebab nak cari hantu. Tempat macam tu kan banyak nyamuk, nak makan pun susah.

Kesimpulannya, setakat ni aku tak jumpalah hantu-hantu ataupun terjadinya kejadian-kejadian pelik semasa aku singgah kat sini. 

Oleh kawan incikposmen

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...