Saturday 13 June 2015

Petanda Yang Diramalkan - Perang Ideologi DAP vs PAS


Baru sahaja Incikposmen mengeluarkan satu artikel berkenaan ramalan apa yang berlaku kepada PAS dan berlakunya perang ideologi sebagaimana di sini, Blog Lim Kit Siang telah mengeluarkan satu penulisan berkenaan panggilan kepada DAP untuk melakukan perang saraf itu. 

To win hearts and minds tu maksudnya dah tentulah berperang psikologi kan.

If DAP leaders can stay on course on its stated principles of fair play for the marginalised and the disadvantaged section of Malaysian society irrespective of race and religion, while other parties still find comfort in their politics of race and religion, the party can be assured it will always be on the right side of history.
For one thing, there is only so much the politics of race and religion can save the country and an ethnic community, and a growing number of Malays have begun to realise that. Source.

Macam yang diperkatakan dalam artikel Incikposmen itu, mereka merasakan sayang kerana sudah ada sejumlah orang melayu yang terpengaruh dengan tarbiyyah yang mereka semai. Semasa DAP bersama PAS (termasuk geng Ulama) mengecapi kebahagiaan bersama-sama menjalankan usaha menjatuhkan musuh mereka BN.

Yelah, kita dah tahu mereka akan "walk the talk". Laksana agenda itu. Masalah dengan ummat kita ni pulak talk, talk, talk but no walk the talk. Sekarang bukan sahaja untuk menentang perang psikologi berkenaan dan menyedarkan ummat yang terpengaruh, tetapi juga untuk menyedarkan ummat yang leka dan tidur. Bermalas-malasan dan menganggap kehidupan di dunia ini adalah segalanya. Tiada perjuangan.

Kasualti perang sebegitu, akan ada orang yang menjadi Pak Samad Said. Janganlah terkejut jika ada pula ustaz-ustaz yang menyertai DAP. Kerana ini pernah berlaku kepada seorang ustaz yang silau dengan gelombang makkal sakhti dan reformasi dahulu. Juga termakan dengan kebaikan seorang pemimpin DAP yang kini menjadi Menteri Besar.

Pasma pula semalam telah mengisytiharkan diri menjadi parti politik bagi menggantikan PAS dalam Pakatan. Ini mengingatkan kita kepada facebook posting oleh Ronnie Liu.



Perlulah kita ingat betapa sukarnya untuk melihat semut hitam di atas batu yang hitam di malam yang gelap.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...