Friday 29 May 2015

PAS sedang berhijrah ke "Dark Side" - dakwa Obi One Kenobi


Hambik kau.. Dark side tu. Patutnya berhijrah ke arah kebaikan la kann..

Anehnya siapa yang tuduh penghijrahan ke Dark Side ni? Mereka ni lah yang menyokong demokrasi LGBT, liberalism, anti Raja, anti  negara Islam, anti ulama, anti hudud dan sebagainya. Tapi mereka menuduh pihak lain pula berhijrah ke alam kegelapan.

Aneh lagi, mereka nilah yang menyokong satu puak dalam PAS. Dimanakah logiknya di sini? Kenapa mereka beria-ia menentang dan menjatuhkan satu pihak dalam PAS tetapi pada masa yang sama menyokong satu pihak yang lain?

Adakah persoalan ini seakan-akan satu soalan matematik tambahan yang sukar dan memerlukan masa yang lama untuk dijawab. Jika benar, maka ramailah yang tak dapat jawab..

Dari satu segi, memang logiklah, tu sebab ramai yang tertipu. Tapi mak bapak janganlah pelik kalau ada budak-budak kata eleh benda macam ni pun tak dapat pikir..

Nak gelak pun adalah, kununnya mereka inilah yang berada dalam cahaya dan petunjuk. Padahal dalam geng tu ramai yang atheis tak percayakan Tuhan pun. Kalau tak percayakan Tuhan apa punca pegangan mereka? 

Sebenarnya sangat rapuhlah prinsip pegangan orang tak percaya Tuhan ni. Sebab mereka nampak semuanya aku, aku dan engkau. Kebaikan dan kejahatan ni hanyalah pada persepsi manusia saja.

Bacalah sumber Malaysiakini di sini.  Kalau takde duit nak subscribe bolehlah baca posting daripada geng omputeh demokrasi tulen versi barat yang sokong dia di sini. Dia ni tah jemaah PAS yang mana satu pun aku tak tahu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...