Saturday 16 April 2016

Kelebihan applikasi Notes Macbook Dan Iphone (pairing)

Ikon Notes dalam Macbook
Dalam Macbook yang pakai sistem Osx, dia ada aplikasi Notes. Orang yang sibuk bisnes macam kita-kita ni, mungkin dapat gunakan apps ini supaya management kita lebih effisien. Bukan saja orang bisnes, tapi yang tak bisnes pun macam student, cikgu-cikgu, pensyarah mahupun sesiapa pun yang ada iphone dan macbook, boleh dapat manfaat.

Atau orang yg tengah duit banyak tu dan tengah merancang membeli laptop yang efisien.

Ikon Notes pada iphone.

Contoh Macbook. Ni Macbook baru tu,
sapa boleh buat review nih?
Dalam urusan bisnes kita akan melakukan banyak catitan. Apa-apa la kan, ikut jenis bisnes masing-masing. Kalau kita catit dalam handphone kita dapat bawa ke mana-mana. Tapi kita tak taip banyak dalam handphone kan.. Tapi kita menaip dengan sempurna bila ada laptop.

Jadinya, bagi kita-kita yang banyak catitan di sana sini, tentulah jadi mudah kalau ada satu apps yang selaraskan kedua-dua gajet. Maknanya, taip kat henpon keluar juga di laptop. Taip di laptop keluar juga di henpon.

Itulah dia apps Notes yang ada dalam iphone dan juga macbook. Bila kita taip dalam macbook, Notes dia tu, keluar pula dalam iphone. Bila kita catit dalam iphone, keluar dalam macbook.

Notes pada Macbook

Notes pada iphone, diupdate pada minit yang sama jika kedua-keduanya
berhubung dengan wifi atau internet dalam waktu itu.

Dengan syarat, kedua-dua iphone dan macbook menggunakan id apple yang sama.

Kita tak perlulah mengimport sebab dia akan synchronize atau selaras sendiri bila dua-dua jumpa wifi atau dihubungkan ke internet.

Inilah kemudahan yang menjadi idaman para bisnesman. Dan juga yang lain-lain bagi urusan masing-masing.

Sedikit mengenai Notes

Notes ni adalah applikasi memproses perkataan yang simple tapi sangat berguna. Ia dengan cepat dapat dibuka tak macam software pemprosesan yang lebih berat. Ia juga boleh dimasukkam gambar dan links internet. Memang perfect untuk dibuat untuk catitan. Seolah-olah ia sentiasa terbuka je, macam Macbook yang tak pernah di off-offkan.

Tenkiuu..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...