Monday 2 February 2015

Akhirnya Macbook aku dihinggapi Malware!



Apakah Malware itu? Sehingga Google terpaksa keluarkan amaran kepada Macbook aku seperti gambar di bawah.

Sebenarnya aku sedang mengusahakan satu posting yang mungkin sensitif kepada kumpulan tertentu. Tetapi aku usahakan juga sebab aku fikirkan kepentingannya. Kenapa ketika aku mengusahakan posting ini tiba-tiba aku terkena malware ini?
Aku pun dah tentulah berburuk sangka dan menyangka ianya adalah satu serangan. Adakah ia satu kebetulan atau pun ada pihak yang tidak senang dengan pendedahan ini? 

Setakat ini tidak ada apa-apa yang pelik berlaku terhadap Macbook aku. Mungkin ia sekadar bot yang ingin mencari maklumat lanjut. 

Dari satu segi bagus jugalah Google tolong kesan malware tu.

Apa-apa hal posting akan aku buat selepas siap. Ini untuk kepentingan ummat.

Nantikan posting itu..

Google tak bagi aku buat search dan bagitau
ada malware pada sistem komputer aku.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...