Sunday, 7 September 2014

Piket GAMIS di kementerian dalam negeri, komen-komen pedas di Facebook.

Aku terfikir macam ni. Sekarang ni PAS sedang berkecamuk dengan PKR. Mana ada masa dah nak organize event-event macam ni. PAS pun dah macam nak pecah. Tengah kritikal.

PKR lagi pulak terdesaknya. Nak tumpukan kepada satu-satunya pencalonan bini orang tertentu untuk jadi Menteri Besar negeri tertentu. Lawan titah Sultan lagi. Takda masa jugak kan.

Lagi satu, piket ni berlaku selepas kejadian satu pasukan yang tidak sah ditubuhkan oleh parti politik tertentu telah dikenakan tindakan oleh Polis. Hmm...

Adakah pelajar-pelajar yang berpiket ini faham setiap kandungan
Akta Hasutan yang dituntut untuk dimansuhkan itu?

Kalau mereka tak faham apa pun pasal Akta tu
maknanya rela diperalatkan.
Siapakah dalang disebalik piket ini?

Antara reaksi Facebookers yang memberikan komen-komen pedas di   
https://www.facebook.com/GamisOfficial

Rozek Saviolla assalamualaikum... aman ke perhimpunan td?? siap bawa mayat bagai ... lpas tu duk teriokk .. mansuh2.. kalu mung g ghumoh oghe.. lpas tu duk malalak melolong.. tuan rumah xkan bg masuk punya.. mst rmai org yg nk berurusan di KDN terbengkalai sbb korang bt nie.. sepatutnya korang pergi la jumpa PM.. kalau nk mansuhkan undang2 hasutan... pergi desak AGC Majlis Peguam Negara untuk mempercepatkan draf undang2 keharmonian negara.. selagi DRAF x siap.. mcm mano la nk bentang di parlimen, lpas tu nk bt akta baru.. xguna duk desak KDN sbb segala keputusan dr Pejabat AGC dan PM .. selagi kajian undang2 baru dan Draf Undang2 belom siap .. mcm mana nk bentang.. so blaja la lebih sket... jgn jd meludah ke langit lepah tu jatuh atas muko sendiri.. lepas tu mcm melepaskan batuk ditangga.. ni ka MAHASISWA untuk masa depan??? belajar dulu dik.... lepas tu nk berpolitik... g la.. malu tgk semua melayu kito dipermainkan ..

Inikah budaya berasaskan Islam?

Datang ke tempat orang lain dan ingin tuan rumah
memberikan masuk tanpa izin untuk membuat sesuka hati?

Adakah pejabat Kdn itu rumah orang awam yang boleh
diperlakukan sesuka hati mereka?

Tahukah mereka di sana ada orang awam yang ingin
berurusan dengan Kdn atas pelbagai urusan rasmi.
Mereka telah menzalimi orang awam iaitu rakyat 

yang terpaksa menangguhkan urusan mereka ke esok harinya
disebabkan piket yang didalangi pihak tertentu ini.
Muhammad Ridhwan Bangang..yng menylak depan umah orang pahal..undang2 ada ikut la step by step..aku pelik la dengan mahsiswa yang berdemo2 ni belajar pun tak habis lagi..mak bapak bagi duit suh belaja sibuk nak men politik..tak sedar ke wahai bangsa ku..orang kiatsu sedang menpergunakan kita untuk melaga2 kan kita sesama bangsa melayu..selangor punya krisis pakatan pembangkang pun tak habis lagi..Sampai mb besar selangor pun tak ada lagi..macm ni pakatan nak pegang malysia..?siapa yang ajar orang melayu menjadi kurang ajar terhdap sultan selangor..dsai juga....


Apa perasaan anda sekiranya anda dikunjungi seseorang
di rumah anda membawa replika mayat dan
 dan sesuka hati ingin masuk ke rumah?

Adakah ini adat budaya orang Islam?
Faisal AbdulRahim Kalu datang cara elok, macam pelawat lain, daftar nama di kaunter & ambil pass stakat nak hantar surat atau apa2, tadak sapa nak halang. Tp datang buat huru hara, terpekik2 serta timbulkan kekecohan hingga semua urusan diberhentikan buat sementara hingga menyusahkan pelawat lain yg benar2 ada urusan lebih penting, bukankah ini tindakan tidak cerdik bagi seorang yg bergelar mahasiswa? Korang semua dah terpelajar.. boleh berfikir bagaimana cara terbaik untuk menyampai sesuatu mesej kepada sesuatu pihak. Kenapa mengambil jalan menggunakan cara yang tidak boleh diterima oleh orang lain?

John Amru Addailami Another stupid group yang pakai nama Islam. Tapi mencemarkan imej suci Islam itu sendiri. 

You cakap dengan students semua lengkapkan ilmu dulu. Bukan jadi bodoh berasak asak buat kerja yang depa tak tahu. Demi kepentingan politik Kotor sebahagian orang. 

Boleh kalau you nak teruskan. Tapi buang dulu nama Mahasiswa dan Islam. Ganti dengan yang lain. 

Supaya orang luar nampak yang buat tu bukan mewakili mahasiswa Islam tetapi sebahagian kecil orang jahil yang mudah kena tipu dan malas berusaha untuk cari kebenaran. Suka mengikut buta tuli apa yang sebahagian orang lain suruh demi kepentingan orang lain. 

Jangan buat malu Islam lah. Berbilion umat Islam dalam dunia ni akan malu dengan nama Islam yg kalian bawa. 

Jangan jadi bodoh. Tolong.


Nan Asklinux Perompak memang suka kalau hukuman merompak dimansuhkan

Pembunuh memang suka kalau hukuman membunuh dimansuhkan

Perasuah memang suka kalau hukum menerima/memberi rasuah dimansuhkan

begitulah juga dengan PENGHASUT memang mendesak hukuman menghasut dihapuskan.


Oleh itu, siapa yang gila sebenarnya?

Orang gila ini tidak tahu apa yang dibuatnya.

Samalah juga orang yang berpiket secara menzalimi rakyat
(menghalang daripada berurusan rasmi di kaunter)
tapi tak tahu pun apa yang dibantahnya.

Bukankah kerajaan ada memberikan peluang bagi
menyuarakan pandangan untuk apa juga undang-undang baru digubal
dalam forum-forum yang diadakan. Tetapi peluang ini tidak mahu diambil oleh mereka dan mereka lebih seronok untuk melakukan piket secara biadab yang menjejaskan imej Islam itu sendiri.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...